Artikel 1. Containerbegrippen. Wat bedoelen we ermee?
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Uitjesmarkt/(wij-vorm): gedefinieerd in artikel 2 van deze algemene voorwaarden;
Wederpartij/(jij-vorm): De partij waarmee Uitjesmarkt een Overeenkomst heeft gesloten;
Overeenkomst: elke afspraak tussen Uitjesmarkt en jou;
Schriftelijk(e): per e-mail, per bericht via elektronisch device, per post of via een fysiek document;
Derde(n): personen die geen partij bij de Overeenkomst zijn;
Consument: Een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Artikel 2. Onze gegevens. Lekker transparant
Naam: Uitjesmarkt B.V.
LeisureTeam: Eventplanner, organisator groepsactiviteiten en events en ten uitvoer gebracht op www.leisureteam.nl
Adres: Harderwijkerweg 141
Postcode en vestigingsplaats: 3852 AB, Ermelo
KvK nummer: 84304642
Artikel 3. Algemene bepalingen
We zijn een online platform. Dat betekent dat aankopen online gedaan zullen worden. Dit is belangrijk voor de algemene voorwaarden. Voordat je afrekent staat er een boxje waar je een vinkje in moet zetten. Op dat moment ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Lees ze goed! We hebben ze zo op de website gezet dat je ze ook kan downloaden en dus opslaan.
Artikel 4. Het aanbod
Soms kan het zo zijn dat een aanbod, zoals bij reclame artikelen, maar tot een bepaalde tijd geldig is. Of dat er bijvoorbeeld op = op bijstaat. Hoe graag we ook zouden willen: we kunnen na zo’n moment het product niet meer voor die prijs leveren. We helpen je wel graag bij het vinden van een ander geschikt product.
Ken je de casus van Leen Bakker? Die beddenleverancier plaatste stapelbedden in hun webshop voor 30 euro. Een foutje. De prijs was eigenlijk 300 euro. We gaan er natuurlijk vanuit dat ons dit niet overkomt. Heb je toch een product gekocht voor een te lage prijs door een fout van ons? Dan kunnen we dat product helaas niet leveren. Wel zoeken we graag samen naar een oplossing.
Artikel 5. De Overeenkomst
Je wilt van onze dienst gebruik maken? Leuk! We sluiten dan een Overeenkomst. Deze Overeenkomst ontstaat wanneer jij iets afneemt op ons platform. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Overeenkomst.
Het kan voorkomen dat een bepaling uit onze voorwaarden of de Overeenkomst niet (meer) geldig blijkt te zijn. We zullen dan samen in overleg treden om tot een bepaling te komen die wel geldig is en zoveel mogelijk aansluit bij de niet geldige bepaling.
Wanneer wij rechtvaardige twijfels hebben of jij jouw kant van de Overeenkomst wel kan nakomen, bijvoorbeeld de betaling. Hebben wij het recht geen uitvoering te geven aan de Overeenkomst.
Artikel 6. Annulering en wijzigen van boeking door klant
1. Wil je een geboekt uitje wijzigen? Dat is natuurlijk mogelijk. Dit moet alleen wel uiterlijk 14 dagen voordat het uitje zal plaatsvinden gebeuren. Mochten er bij de wijziging verschillen in prijs tot stand komen, dan zullen wij het uitje pas wijzigen nadat jij schriftelijk akkoord op de wijziging hebt gegeven. Ook kan het zijn dat het wijzigingskosten in rekening worden genomen, enkel wanneer er kosten zijn gemaakt die niet meer ongedaan gemaakt kunnen worden
2. Wil je een geboekt uitje annuleren? Dat is mogelijk als dit in ieder geval 14 dagen voor het uitje zou plaatsvinden gebeurt. We nemen hierbij annuleringskosten in rekening.
a. bij annulering tot 2 maanden voor aanvang: 15% van de prijs;
b. bij annulering vanaf 2 maanden tot 1 maand voor aanvang: 35% van de prijs;
c. bij annulering vanaf 1 maand tot 14 dagen voor aanvang: 60% van de prijs;
d. bij annulering vanaf 14 dagen tot 7 dagen voor aanvang: 95% van de prijs;
e. bij annulering vanaf 7 dagen voor aanvang of later: 100% van de prijs.
Artikel 7. Aanbetaling en wijzigen aantal personen
1. Na een akkoord sturen we een 50% aanbetalingsfactuur.
2. Vervolgens ontvangen we graag uiterlijk 10 werkdagen van tevoren per mail een update over het aantal personen.
a. Bij een vermindering van het aantal personen zullen wij dit aantal op de tweede factuur kosteloos verrekenen naar een aantal dat niet meer dan 10% lager is dan aangegeven op de geaccordeerde offerte. Het in mindering nemen van 10% van het aantal personen doen we enkel wanneer uiterlijk 10 werkdagen voor het evenement is gecommuniceerd, anders gaan wij in de organisatie al uit van de offerte aantallen.
b. Wanneer het personen meer blijkt dan op de offerte is opgenomen is dit geen probleem en wordt het definitieve aantal personen in rekening gebracht volgens de geoffreerde kosten p.p.
Artikel 8. Aansprakelijkheid
Kwaliteit staat bij ons samen met klanttevredenheid hoog in het vaandel. Toch kan het voorkomen dat er iets gebeurt wanneer je van onze diensten gebruik maakt. Dus dat er schade ontstaat. LeisureTeam beschikt gelukkig over een aansprakelijkheidsverzekering. Wanneer de desbetreffende dienst is uitgevoerd door LeisureTam bekijken we graag of er recht bestaat op een vergoeding van deze schade.
Wanneer er een schadevergoeding wordt vergeven is de maximale schadevergoeding die wij aan jou zullen uitkeren, de hoogte van het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering uitkeert.
LeisureTeam dient – naast het zelfstandig uitvoeren van evenementen en activiteiten – ook als een platform voor het boeken van activiteiten en uitjes uitgevoerd door een derde partij. Bij deze activiteiten en uitjes zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade die je oploopt.
De aard van sommige activiteiten zijn dusdanig risicovol dat een beroep op aansprakelijkheid niet van toepassing is. Deelname hierbij is op eigen risico. Voorbeelden zijn een bootcamp en clinics voor vechtsporten.
Het is voor ons wel cruciaal dat je de schade op tijd meldt. Wanneer je na één jaar na aankoop pas je schade meldt, kunnen we de schade helaas niet meer vergoeden. Wees dus op tijd!
Artikel 9. Overmacht
Zoals al eerder gezegd doen we echt ons uiterste best om jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zo zijn dat er iets gebeurt waar wij geen invloed op hebben. Dit kan bijvoorbeeld een pandemie zijn. Maar ook bijvoorbeeld stakingen of files. Hoe hard we ook werken, in zo’n geval lukt het ons helaas niet om de beloftes waar te maken. We gaan uit van je begrip. Het is in zo’n geval dan ook niet mogelijk om een schadevergoeding te eisen. Of om de boeking te annuleren of de Overeenkomst te ontbinden.
Wanneer zo’n situatie zich voordoet gaan we ons uiterste best doen om zo snel mogelijk te leveren. Hebben we het na 30 dagen nog steeds niet voor elkaar? Dan mogen we allebei de Overeenkomst ontbinden. Het is in dat geval niet mogelijk om eventuele schade vergoed te krijgen.
Artikel 10. Klachten
Mocht er iets niet kloppen aan de Overeenkomst en is er dus een gebrek? Dan moet je dit binnen twee maanden aan ons laten weten nadat je het gebrek hebt ontdekt. Is er sprake van een zichtbaar gebrek? Dan moet je het ons een stuk sneller laten weten, namelijk binnen 48 uur.
De bovengenoemde termijnen zijn fatale termijnen.
Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van het gebrek gaan we meteen voor jou aan de slag. LeisureTeam heeft het recht om te proberen jouw klacht in ieder geval binnen 4 weken op te lossen.
Heb je de Overeenkomst gesloten in de uitvoering van je bedrijf of beroep? Dan zorgt een klacht er niet voor dat jouw betalingsverplichting wordt opgeschort.
Artikel 11. Toepasselijk recht
Op onze Overeenkomst is het Nederlandse recht van toepassing.
Mochten er helaas toch problemen tussen ons ontstaan zullen we eerst zoveel mogelijk in overleg treden om tot een oplossing te komen. Komen we er toch niet uit? Dan is alleen de Nederlandse rechter bevoegd kennis te nemen van onze problemen.
Artikel 12. Survival
De bepalingen uit de algemene voorwaarden en de Overeenkomst die de strekking hebben om na beëindiging van de Overeenkomst hun gelding te behouden, waaronder begrepen maar niet beperkt tot artikel 7 (Aansprakelijkheid), artikel 11 (Geheimhouding), artikel 12 (Toepasselijk recht) en deze bepaling (Survival), blijven na het eindigen van de Overeenkomst ook nog gelden.
Artikel 13. Wijziging of aanvulling
LeisureTeam heeft het recht deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen of aan te vullen. Mocht dat gebeuren? Geen zorgen, dan word jij daarvan tijdig op de hoogte gesteld.
Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde of aangevulde voorwaarden zullen in ieder geval 30 (dertig) dagen zitten.
Ben jij een consument, en heeft de wijziging of aanvulling van de voorwaarden tot gevolg dat jij geen vergelijkbare Overeenkomst meer met ons kan sluiten dan je voor de wijziging of aanvulling zou doen? Dan heb jij het recht de gewijzigde voorwaarden te weigeren en de Overeenkomst eventueel te ontbinden.